|
Post by Marek McKenzie on Aug 25, 2011 20:47:54 GMT 1
Det var ude midt på eftermiddagen og alle havde mere eller mindre fri. Marek der selv var 6. årgang havde næsten lige fået fri. Han pjuskede ganske let sit mørke brune hår og havde valgt at bevæge sig udenfor så han kunne nyde den smule sol der havde valgt at titte frem. Han havde derfor stadig sin skoleuniform på og en kappe, men det passede ham også meget fint når man tænkte på at han var ret så glad for skolen. Han elskede trods alt den elegance der var over skolen og deres uniformer. Han selv bed aldrig mærke i at han var 1/8 willie. Heller ikke selvom det betød at han fik en masse blikke der hele tiden kiggede på ham, men det havde han lært at leve med hvis han skulle være ærlig. Han gik med ganske rolige skridt og fandt et sted hvor han kunne slå sig ned. Der andre i gården lige nu, men kunne være nogle ville turde at bevæge sig ud selvom det var en smule koldt grundet måneden, men Marek ville nu gerne kunne nyde de første tegn på forår.
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 20:57:42 GMT 1
Arkimedes kom nede fra søen, han havde været til time, han var iført sin uniform og smilede stille, han havde fået gode karakter, hvilket jo altid var dejligt, han satte sig i gården og fandt et pergament i tasken
|
|
|
Post by Marek McKenzie on Aug 25, 2011 21:08:38 GMT 1
Marek der sad på en bænk en smule i sine egne tænker blev revet ud af dem da han hørte en der kom gående. Han havde siddet på en bænk ganske roligt med hovedet bagover for at nyde den smule sol der var og smilede indeni da han fik øje på Arki. Den fyr havde virkelig ramt noget indeni ham, men den eneste der vidste det. Var ham selv og hans barndoms ven. Ingen andre måtte vide det. Det var faktisk sjovt at tænke på de havde gået på samme årgang og aldrig snakket sammen før. "Godeftermiddag. Arkimedes ikke sandt?" spurgte han ganske roligt og sendte ham et svagt smil. Han kendte hans navn da han havde hørt det i klassen mange gange, men fået taget sig sammen til at snakke til ham havde han nu aldrig, men alligevel vidste han godt at han var langt væk i ham.
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 21:15:09 GMT 1
Arkimedes så forskrækket op på drengen og smilede svagt "Jo det er mig, kan jeg hjælpe med noget" han rødmede lidt genert og var meget sky, han snakkede ikke med så mange andre elever, han havde dog set marek før, og syntes han var sød og sådan men elllers ikk snakket med ham
|
|
|
Post by Marek McKenzie on Aug 25, 2011 22:18:56 GMT 1
Marek lagde godt mærke til hans røde kinder og måtte tage sig selv i at han synes det så sødt ud til ham. En god undskyldning for at snakke med ham var han nød til at have. "Tænkte bare at sådan en ørn som dig måske kunne hjælpe mig med nogle lektier jeg ikke helt forstår. Botanik er ikke lige mit stærke fag forstår du" sagde han med et varmt smil over sine læber. Ikke fordi han antog dem for at være nørder, men fordi det var en mega dårlig grund til at snakke til ham. Desuden var deres botanik lærer køn så nogle få gange tog han sig selv i at se på ham når han ikke lige kom til at sidde og stirre på Arkimedes uden nogen opdagede det for Arkimedes var stadig den smukkeste i hele verden.
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 22:41:38 GMT 1
arkimedes så lidt på ham "tjo det kan jeg da godt, med hvad skal du have hjælp med?" han rullede sit pergament sammen og pakkede det væk igen og rykkede sig så han kunne sætte sig ned, han var lidt nærvøs men det var han jo tit
|
|
|
Post by Marek McKenzie on Aug 25, 2011 23:07:23 GMT 1
Marek rejste sig op og gik hen for at sætte sig ved hans side da han havde fået af vide han gerne ville hjælpe ham. Han tog sin taske op og fandt sin bog frem. "Det er bare sådan ugens lektie. Jeg synes virkelig ikke jeg er særlig god til det der botanik noget" forklarede han ganske roligt selvom det egentlig bare var en super dårlig undskyldning for at snakke med ham. Han ville gerne lære ham bedre at kende og så var den ikke så meget længere
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 23:27:51 GMT 1
Arkimedes så på ham og så ned i opgaven "så du kan ikke svare på hvad Malurt er og hvad det bruges til?" mumlede han undrende da det jo var noget de havde om hvert eneste år en gammel trist opgave der bare skulle laves i en fart, og når de havde det emne i botaniok havde de det også i eliksir. han så lidt på drengen
|
|
|
Post by Marek McKenzie on Aug 25, 2011 23:35:38 GMT 1
Marek sukkede ganske lavt. "Jo jeg havde bare ikke læst opgaven ordentligt. Er heller ikke dum" sagde han ganske roligt mens hans hjerne begyndte at lede efter nye grunde for at snakke med ham og helst noget hvor han ikke var alt for interesseret og påtrængende. "Men måske vi kunne danne studiegruppe og læse forud?" spurgte han ganske roligt og håbede bare den ville virke. Han var godt nok en fremmede i sin forstand minus at han havde kigget på ham i det skjulte eller andre ting i den stil. Studeret hvert lille træk og følte faktisk at han kendte ham på sin egen måde selvom han ikke gjorde det. Han var dog stadig ganske tiltrukket af ham og draget af hans udseende og den person han mente han var
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 23:44:32 GMT 1
arkivmedes så på ham og hævede et øjnbryn "ny lyder du lidt som de piger der bare vil lave en gruppe med en fordi de tror man har en fremtid sammen, eller fordi man skal lave deres opgaver?" han så lidt skæptisk på ham og så ned i opgaven "Og hvorfor spørger du om hjælp til en opgave du ikk har set på"
|
|
|
Post by Marek McKenzie on Aug 25, 2011 23:55:38 GMT 1
Han rystede let på hovedet. "Arkimedes jeg tror sørme du drømmer en smule" sagde han med et mindre grin og rystede ganske let på hovedet af ham. "Jeg er skam ikke til fyrer og jeg ser ingen grund til du skal lave mine lektier. Nok er du Ravenclaw, men det betyder ikke du skal sidde og lave andres lektier. Hvis jeg ville have folk skulle lave mine lektier kunne jeg spørge en pige om det. Er trods alt 1/8 willie" sagde han ganske roligt og sendte ham et varmt smil og lod en hånd glide igennem håret ganske let. "For at tjekke om du havde læst lektien. Det havde du så" sagde han med et lille let nik til sine egne ord og håbede bare lidt at han troede på dem. Ellers var han godt nok på den for hvis han bare smuttede ville det for alvor se dårligt ud
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 26, 2011 0:03:33 GMT 1
arkimedes så på ham "hør jeg drømmer ikke" mumlede han " jeg sagde blot hvordan du lød, men der er måske noget om det med alle de forklaringer" mumlede han og rejste sig fra bænken " og du er ikke så lækker som du går og tror" snerrede han da han syntes det lod lidt arrogant, han tog sin taske og gik imod slottet " og selvfølgelig har jeg set opgaven, har afleveret den, kan du ha det godt" han gik hurtigt imod indgangen
|
|
|
Post by Marek McKenzie on Aug 26, 2011 0:15:37 GMT 1
"Forklaringer, tolkning og sandheden hænger ikke altid sammen Arkimedes. Var du ikke ørn?" spurgte han ganske roligt da han virkelig ikke var typen der blev nemt sur på andre. Da han rejste sig og sagde de næste ord kunne han ikke andet end ryste en smule på hovedet af ham ganske roligt. "Hvis du kan dømme mit udseende Arkimedes. Er du så ikke sikker på det er dig som er til fyrer?" spurgte han ganske roligt uden nogen form for fordomme i sin stemme. Det ville faktisk være rart at få understreget om han var eller ej inden han rejste sig op og gik hen til ham for at tage fat i hans arm. "Kan vi starte forfra?" spurgte han roligt og så lidt på ham. Han vidste han havde startet skidt ud
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 26, 2011 0:22:16 GMT 1
Arkimedes mærkede han tog fat i ham og i en bevægelse stak han ham en lussing "ingen beskylder mig for at være bøsse" snerrede han surt og lagde sine arme over kort, " hvorfor skulle jeg bruge min tid med en selvisk løve som dig?" mumlede han og så på ham "så meget bedre og smukkere end alle andre, se på mig jeg kan få pigerne til alt"
|
|
|
Post by Marek McKenzie on Aug 26, 2011 0:34:52 GMT 1
Han havde godt nok ikke forudset lussingen da det faktisk kunne være en smule tøset medmindre man gjorde det med håndryggen i stedet. Han nåede derfor ikke at dukke sig og mærkede så slaget mod sin kind. Han ømmede sig dog ikke eller gad bruge tid på at påpege om det gjorde ondt eller ej. "Ikke mig der vurdere fyrer. Gjorde du lige derimod. Kan da være du ikke er bøsse. Kunne da ligeså godt være du var bi" sagde han blot roligt og var sikker på der ville komme en lussing igen om lidt for det svar, men så måtte der jo bare komme det. Faktum var at Arkimedes havde vurderet hans udseende. Han havde sluppet ham da han havde mærket lussingen mod sin kind. "For at give folk en chance mere og måske komme til at se om de er så slemme så du tror. Jeg vil gerne have lov til at vise dig jeg ikke er så selvisk" sagde han blot roligt og træk en smule på sit smilebånd. Han var ikke selvisk. Bare en smule stolt af sit blod. "Jamen det er da godt du kan få alle de piger du vil have. Jeg ville bare aldrig have hvem som helst. Er ikke player" sagde han roligt uden at hentyde til køn eller noget. En ting der sikkert kunne vendes mod ham, men han lå også i risiko zonen for at hans far ville finde ham en forlovet inden året var omme idet han kom fra en rigmandsfamilie
|
|