|
Post by Hitsoka Dai Hajime on Aug 16, 2011 22:45:06 GMT 1
Hitsoka havde lægget i sin seng efter at havde brugt stort set hele dagen på at lave lektier han var bombet og træt, men kunne ikke sove, hans tanker løb rundt i hans hoved, han klarede sig ikke alt for godt i skolen, og hans far var ikke særlig glad for det, han var os en smule bagud i nogen af timerne, men han havde jo os svært ved mange af tingene fordi han var ordblind, men han fortalte det ikke til nogen. Hitsoka, hoppede ud af sengen og tog et par sorte trekvart bukser på som var lidt forstore til ham og han gad virkelig ikke finde et bælte lige nu, han ville helst ikke vække de andre elever, så han lod bukserne glide ned på røven af ham og han smilede lidt han havde en pæn krop mente han. Han tog der efter sin hvide skjorte på og knappede den kun halvt, og gad ikke stoppe den ned i bukserne, han tog så sin kappe på ud over og gik ud af sovesalen. Han så rundt i opholdsstuen der var ingen andre end ham, han smilede tilfreds og gik ud af opholdsstue, hvor skulle han gå hen? Udenfor? Nej det var for koldt og mørkt, han valgte derfor bare at gå en tur rundt, men da han havde gået lidt stoppede han op, og tænkte på han havde hørt hans far havde fortalt ham om den gang han gik på skolen og havde listede rundt om natten, og dengang han var gået på biblioteket, og ind på den forbudt afdeling, for at finde onde ting han kunne lave. Hitsoka smilede stort og satte kursen mod biblioteket, i det han drejede om hjørnet og fik øje på en lære, et måtte det være person var forstor til at være elev mente han, han stivnede kort og begyndte så at gå baglæns, da han ved et uheld ramte ind i rustning der stod på gangen, han væltede bagover og det larmede ret så meget, hitsoka, ømmede sig og rejste sig og gik ned af den gang han var kommet fra, i håb om han kunne nå at finde et sted at gemme sig, men alle dørerne han tog i var låste. Og han var en smule i panik så han glemte alt om at bruge sin stav til at låse dørerne op med.
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 17, 2011 12:03:06 GMT 1
Elvolganta der var ude og gå en aftenrunde, for at sikre sig at alt var som det skulle være, og at alle elever nu også lå i deres senge, så ganske kort en elev komme gående, hvorefter han eller hun havde hastet bort igen, ved det blotte syn af Professoren. Elvolganta havde derfor i yderst rask gang, eftersat eleven for denne elev var nødsaget til at blive stoppet, og igen sendt tilbage i sin seng. Der lød et ordentligt brag, fra en væltet rustning, og Elvolganta satte derfor i løb, han vidste at hvis denne var faldet ned over eleven ville han eller hun, være kommet til skade, han så dog hurtigt at dette ikke havde været tilfældet, men forsatte dog småløbende at eftersætte eleven. Der gik da heller ikke mange sekunder før han fik øje på en dreng, der forvildet ledte efter en uåbnet dør lidt længere nede af gangen "Stands øjeblikkeligt!" næsten råbte Elvolganta så mod drengen, og var nu næsten nede ved ham..
|
|
|
Post by Hitsoka Dai Hajime on Aug 17, 2011 13:22:57 GMT 1
Hitsoka, havde glemt alt om rustningen mens hans i panik ledte efter en dør, men han opgav, og stoppede da ha hørte en sige han skulle standse, han knyttede hånden om sin trylle stav, hvis det var en der ville kæmpe skulle han få…. Han stoppede sin tanke gang da han fik øje på det professor Blackserpent han lukkede øjne og lagde sin trylle stav i lommen, for at vise at han ikke havde i sinde at bruge den, da det sikkert bare ville betyde bortvisning hvis jeg brugt den mod en lære, og det var nok ikke så smart for så ville hans far sikkert tæve ham i ihjel eller sådan noget, han så på professor Blackserpent og lukkede øjne, han gad ikke flygte han kunne nok heller ikke, han vidste at professor Blackserpent ikke bar en man sådan bare lige løb om hjørner med. ” hey professor sagde han usikkert da han var kommet hen til Hitsoka, han kløede sig let i nakken og virkede ret nervøs.
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 17, 2011 14:02:07 GMT 1
Elvolganta standsede op ved drengen, han først nu genkendte, til trods for at han havde haft ham som elev, i Forsvar Mod Mørkets Kræfter i de sidste 5 år "Godaften Hitsoka, det er godt nok lidt sent at gå rundt på slottet må jeg sige.. Du må nok hellere lige følge med op på mit kontor" bemærkede han roligt, men dog med en stemmeføring, der ikke lagde op til skyggen af diskussion. Det var på det strengeste forbudt for enhver elev, at skulle være ude af sin seng på denne tid af natten, og Elvolganta var som vise-rektor og professor på stedet, nødsaget til at skulle straffe ethvert brud herpå, så snart det blev opdaget, og denne dreng fik på lige fod med alle andre, ingen form for særbehandling, eller særligt bøjelige regler at skulle leve efter på skolen. Måske var Elvolganta en professor som der var nogen der ikke kunne lide, men det kunne han ikke tage sig af, eleverne lærte altid hvad de havde brug for i hans timer, såfremt de gjorde hvad de blev tilrådet af ham, og læste hvad de fik for i hans timer, han havde faktisk kun haft én eneste person der ikke havde bestået sin F.U.T. igennem de sidste mange år hvor han havde undervist, men hun havde heller ikke lavet ret mange af sine ting, og sad altid og snakkede med nogle af de andre i stedet for at følge med...
|
|
|
Post by Hitsoka Dai Hajime on Aug 17, 2011 14:10:50 GMT 1
Hitsoka kiggede på ham og åbnede munden for at brokke sig men undlog at sige noget som helst, han havde haft en del respekt for professor Blackserpent han havde fået skæld ud af ham et par gange og vidste nok os en enkelt eftersidning det mente han, men han havde faktisk ikke rigtigt styr på det , da han ikke gad bruge tid på at tænke over sådanne noget. Hitsoka lukkede øjne og trak på skulderne, han kunne vel lige så godt bare følge med. Han gik ved siden professor Blackserpent hele vejn op til kontoret, han sagde intet, kiggede bare ned i gulvet, hans far ville sikkert få det afvide, og så ville der falde brænde ned, han knyttede sin ene hånd fordi han var sur over at være blevet opdaget, det var ikke fair, han altid skulle opdages når han lavede noget han ikke måtte. Han havde allermest lyst til at vende om og løbe, men gjorde det ikke, det ville bare forvære det hele. Da de havde gået lidt og var ikke så langt fra professor Blackserpent kontor, kiggede han på ham og sagde ” hvis jeg nu lover jeg går direkte ned på mitn sovesal og går i seng, kan jeg så ikke slippe for en straf sir? spurgte han med et håbefuldt blik, han magtede simpelthen ikke eftersidninger lige for tiden eller noget andet, han var bag ud i langt de fleste fag og havde derfor en del lektier der skulle laves.
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 17, 2011 14:25:42 GMT 1
Elvolganta var gået med Hitsoka mod sit kontor, og da de igen passerede den væltede rustning, slog han kort ned i jorden med sin stav, der jo var formet som en vandrestav, uden at sige noget, hvorved rustningen straks rejste sig, og mistede enhver rids der var opstået da den var blevet væltet. Han rystede på hovedet ved Hitsoka's spørgsmål, åbnede døren til sit kontor og sagde med rolig men fast stemme "Det kan der ikke blive tale om, du vil ganske vidst snart befinde dig i din seng igen, men enhver handling medfører en konsekvens, om denne er positiv eller negativ vil blive vurderet ud fra handlingen.. Det håber jeg du en dag vil kunne indse.." Han lukkede døren bag dem da de begge var kommet ind på kontoret, og satte sig bag sit kateder "Vær venlig at tage plads" bad Elvolganta ham så, og så afventende på ham uden at sige mere, før han fandt et stykke pergament frem, og begyndte at skrive på det, med en sirlig og tynd skråskrift...
|
|
|
Post by Hitsoka Dai Hajime on Aug 17, 2011 14:32:43 GMT 1
hitsoka kiggede bare på ham og gik med ind på hans kontor han lyttede ti hvad han sagde og kommenterede ” amen men sagde ikke mere, han stoppede sig selv i at brokke han vidste at professor Blackserpent ikke var en man løb om hjørner med, og det prøvede han heller ikke mere, han havde gjort det en gang før og fortryder det stadigvæk, selvom det vidste snart var over et år siden. Han sagde intet men gik hen til hans kateder og så på stolen bag han og satte sig ned på den, han kiggede på det professor Blackserpent sad og skrev, men han kunne ikke læse hvad der stod, for skriften var ikke lige frem noget han normalt skrev, og så var han ikke særlig god til at læse og det gjorde det jo heller ikke nemmere for ham at det var på hoved, han lukkede kort øjne og tænkte * bare du ikke skriver til min far han ågnede igen øjnene og og kiggede på professor Blackserpent. ” altså jeg tænkte, hvis jeg nu lover ikke at gøre d et igen så kan jeg godt lige slippe for en straf ikke sagde han og syntes selv det lyd godt, men det ville sikkert ikke hjælpe.
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 17, 2011 14:48:58 GMT 1
Elvolganta end ikke så op fra pergamentet, da han kort for hovedet svarede på Hitsoka's spørgsmål "Som jeg sagde før, vil du skulle tage din velfortjente straf.. Havde du været førsteårselev, så havde vi muligvis kunne nå frem til en civiliseret løsning, baseret på at det ville have været første gang du var blevet taget, i så fald, og at du ville kunne forlade dig på at du ikke var blev informeret om dette.. Men da dette for det første, ikke er første gang dette sker, og jeg dermed er sikker på at du i forvejen er bekendt med reglerne, er jeg nød til at straffe dig for brud på reglerne.." han så endelig op fra pergamentet, og foldede det sammen i en kuvert, hvor han skrev en meget præcis adresse på, og gav den til sin sølvgrå hornugle, der sad på sin pind lige ved siden af bordet, hvorefter hen hastigt fløj ud af døren og forsvandt fra kontoret. "Du vil skulle gennemgå én eftersidning hos Professor Drackey, gøremålet ved eftersidningen vil da være helt op til ham, jeg vil dog råde dig til at tage din straf som en mand, og få det overstået.. Derudover vil Slytherin blive fratrukket 15 point for din mangel på respekt for reglerne"
|
|
|
Post by Hitsoka Dai Hajime on Aug 17, 2011 14:59:22 GMT 1
hitsoka, havde allermest lyst til at stille sig op og råbe og skrige af ham men lod, være og lyttede derfor til hvad han sagde ” ja Sir sagde han til at han var nødtil at straffe ham efter brud på reglerne, der var vel ikke så meget at gøre, han kiggede på brevet der nu blev lagt i en kuvert. Og sagde hurtigt ” det ikke til min far vel? man kunne se angsten og panikken i hans ansigt. Han lukkede øjne og kiggede væk, han vidste ikke hvad han skulle sige eller gøre lige nu, og måtte vel bare tage det som det kom. Da han fik afvide at han skulle gennemgå en eftersidning hos drackey nikkede han stille, det kunne vel ikke være så svært? Eller han havde hørt fra andre elever hvad drackey kunne finde på, og sagde intet, så på ham og da han fik afvide der ville blive fratrukket 15 point fra slytherin, åbnede han munden for at brokke sig men nåede at stoppe sig selv i det for ikke at få yderligere problemer. javel sir sagde han bare og rejste, sig han regnede med at han måtte. Men lige i det han havde rejst sig kiggede han på professor Blackserpent, han havde faktisk længe ville spørge ham om noget, men turde ikke, han var bange for han ville grine eller at de andre slytherin elever ville begyndte at se ned til ham. ” jeg tænkte på noget sir, altså det lidt svært og mi far må helst ikke vide det, jeg er ret så meget bagud i stort set alle lektioer, og er meget bagud med lektierne, og altså jeg kunne godt bruge noget hjælpe for det ikke så nemt for mig, altså jeg har svært ved at læse og skrive sagde han ig det var tydeligt at høre på ham det ikke lige frem var noget der var nemt for ham at få sagt, han havde det selv rigtigt skidt over det.
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 17, 2011 15:08:46 GMT 1
Elvolganta så på ham i et par sekunder, hvor han forsøgte at finde ud af hvorvidt, han lavede sjov med sin lærer, eller om han blot forsøgte at få lidt medlidenhed. Men da ingen af delene så ud til at være tilfældet nikkede Elvolganta stille "Jeg skal se hvad jeg kan gøre for at du kan få den hjælp du behøver.. I mellemtiden må du hellere trække dig tilbage til din sovesal, og få noget søvn inden dagens arbejde imorgen.." bemærkede han roligt, det var ikke første gang han havde haft en ordblind elev, men det var sjældent at de fortalte ham noget, og Elvolganta var ikke sikker på at han kunne nå at gøre ret meget for Hitsoka, eftersom han havde gjort opmærksom på dette så sent som han havde..
|
|
|
Post by Hitsoka Dai Hajime on Aug 17, 2011 15:15:08 GMT 1
hitsoka kiggede på professor Blackserpent og lukkede øjne, han var 100% seriøs om det og vidste egentligt godt at det måske var lige forsent at side det han havde gået på skolen i 5 år nu og kæmpede sig igennem tingene dog bestod han de fleste ting selvom det ikke var særlig godt det han lavede, og nu hvor han havde chancen til at fortælle professor Blackserpent det så gjrode han det, han havde ikke turde gøre det de andre år. ” ja sir, tak sir, jeg går direkte tilbage nu sagde han og smilede, han vendte sig rundt og gik ud af lokalet, han satte i løb ed af genen for at komme i seng
//out
|
|