|
Post by Romeo Botticelli on Aug 15, 2011 22:00:28 GMT 1
Tid - Efter timen Sted - Klasseværelset Omgivelser - Tomt for elever Vejr - Solrigt
timen var netop slut og lyden at stokken der ramte gulvet på vejen imod klasselokalet var måske det eneste der kunne afsløre at Rektor var på vej, han bankede på døren til klassen inden han gik ind han vidste at alle elever var nede for at finde deres næste timer, han gik forbi reolerne fyldt med gamle bøger, han nød duften et sekund inden han gik videre til kateteret. Han så sig lidt om efter viceinspektøren
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 15, 2011 22:07:54 GMT 1
Elvolganta havde for få minutter siden afsluttet sin lektion, og befandt sig nu i baglokalet hvor han allerede sad, og forberedte sig til de næste elever, der ville ankomme om godt en time. Han havde godt hørt døren gå op til klassen, og lyden af de velkendte dunk fra Rektorens stok. Han rejste sig, og gik over til døren, hvor han nikkede til Rektoren og smilede stille "Goddag Hr. Rektor, kan jeg hjælpe med noget" lød hans rolige stemme så igennem det tomme klasselokale
|
|
|
Post by Romeo Botticelli on Aug 15, 2011 22:30:21 GMT 1
Romeo så op på Professoren og nikkede kort som hilsen "Goddag Elvolganta " smilede han venligt og fandt noget post frem fra sin lomme "Disse breve blev leveret ved mig ved en fejl, tror der var tale om en meget forvirret ugle" han lo let " og så regnede jeg med du gav te. det er jo ikke så tit jeg kommer her"
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 15, 2011 22:39:51 GMT 1
Ved synet af brevene nikkede Elvolganta med en stille og letsindig kluklatter "Jamen naturligvis Romeo.. Der er altid frisk te på kanden inde på kontoret" Bemærkede han varmt og gjorde en gestus mod døren til baglokalet, som en invitation til Romeo, om at han var velkommen til at træde derind..
|
|
|
Post by Romeo Botticelli on Aug 15, 2011 22:44:06 GMT 1
Romeo smilede og gik op af trappen og ind på kontoret, og så sig om " har du læst om de unge muggler børn der var kommet ind i diagonalstrædet her til morgen? hvilken redelighed at det kunne ske" smilede han og tog plads i stolen overfor bordet og så let ind i ilden inden han atter så op på Elvolganta
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 15, 2011 22:50:47 GMT 1
Elvolganta fulgte roligt efter Rektoren ind på sit kontor, hvor han satte sig på sin kontorstol bag skrivebordet, og lod sin stav lave et let dunk, hvorefter en gul- og rødmønstret kande og 2 kopper i samme farvetema, kom flyvende fra et af hans skabe, og straks begyndte at servere sig selv, til de 2 troldmænd "Nej det har jeg ikke hørt noget om, sikke en skandale at de kunne slippe igennem.!" udbrød han så endelig, tydeligvis forarget over at noget sådant overhovedet kunne lade sig gøre i disse tider
|
|
|
Post by Romeo Botticelli on Aug 15, 2011 22:58:41 GMT 1
Romeo lagde posten på bordet og så på ham " ja, det ender jo med vi har mugglere der flyver rundt i susenetværket " mumlede han og rynkede brynende ved tanken, " men de er vist fanget og har fået slettet deres minder om os"
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 15, 2011 23:06:33 GMT 1
Elvolganta løftede sin kop og sagde med højtidelig stemme "En skål for en inkompetent sikkerhedsansvarlig" hans stemme var munter og let at høre på, og et stille smil var at finde over hans læber "Med håbet om en forbedring i fremtiden og fuld beståelse i mine klasser til sommer" han kunne nu ikke helt holde masken mere, og måtte slippe et let grin, før han drak noget af sin te, før han atter lod sin kop stille på bordet
|
|
|
Post by Romeo Botticelli on Aug 15, 2011 23:12:41 GMT 1
Romeo tog også sin kop og med et let grin drak han af koppen "Selvfølgelig består de, det gør de hvert år med dig" han smilede og satte koppen " Men jeg har ikke hørt noget lignende i mit lange liv, hvad jeg ikke forstår er hvordan de kom igennem muren? Tror du de ændre koden nu? det ville være på tide"
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 15, 2011 23:34:58 GMT 1
"Det ville da næsten være dumt at lade koden forblive den samme.. Hvem ved hvor mange de har fortalt den til, før de blev stoppet..." Elvolganta gøs ved den blotte tanke om dette, og rakte ud efter et brev, og begyndte at åbne det "Men ja, de skal bestå, de tør ikke andet" lød det få sekunder efter i et lattermildt tonefald
|
|
|
Post by Romeo Botticelli on Aug 15, 2011 23:43:43 GMT 1
Romeo så lidt på brevene " At du tør sige det, blot tanken" han gøs næsten " hvilken skandale der kunne blive skabt, endelig noget at gå op i for ministeren og hans folk" smilede han og strøg stokkens gyldne håndtag formet som et ørne hovede"
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 16, 2011 19:20:02 GMT 1
Elvolganta nikkede tankefuldt til Romeo's ord, i det han trak dokumentet ud af konvolutten "Det ville være en katastrofe, men ikke desto mindre, skal vi betragte situationen fra en logisk vinkel.. Børn har det jo med at fortælle alle sine venner om ting de selv synes er seje.. Dermed kan flere børn i området have en umiddelbar viden på sig, selv hvis de ikke tror på det, er de potentielle vidrebringere af netop denne viden.." forklarede han venligt, og lod blikket falde på dokumentet, før han med let stemmeføring bemærkede "Det var dog alligevel meget guld denne gang.. Gad vide hvor det kommer fra..." hans stemme var tænksom og en kende flyvende da han remsede op "16.238 Galleoner og 12 Sølvsejl.. Ikke at jeg kommer til at mærke det.. Men det er nu besynderligt hvor alle de mange penge kommer fra..."
|
|
|
Post by Romeo Botticelli on Aug 17, 2011 2:18:42 GMT 1
Romeo så på ham og nikkede "Jeg tror du har ret i det du siger" han tænkte på det imens han drak af koppen "Det var da en pæn slat penge der er tale om, ved du ikke hvor de kommer fra?" spurgte han undrende og satte koppen fra sig
|
|
|
Post by Elvolganta von Blackserpent on Aug 17, 2011 11:54:36 GMT 1
Elvolganta morede sig lidt over brevet, der havde gjort ham opmærksom på den store mængde guld der var indsat på hans konto "Nej, jeg har ingen anelse.. Ikke ud over at de er sat ind i Gringotts, ovre i Canada.. Du kan selv se.." bemærkede han halvt grinende og rakte Romeo dokumentet
|
|
|
Post by Romeo Botticelli on Aug 17, 2011 21:19:10 GMT 1
Romeo smilede og tog imod brevet "Og du har intet derovre som kan give anledning til disse penge" spurgte han og skimtede brevet igennem
|
|