|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 18:40:59 GMT 1
Timen var netop sluttet som klassen havde fået deres opgaver til denne uge, og da alle pakkede sammen og rejste sig, var Arkimedes Rose en af de mange der skulle ned og spise, da han havde pakket sammen og var gået hen for at stille sin bog op i reolen, havde en elev, han så ikke hvem skubbet til ham så han ved et uheld væltede reolen med et gigantisk brag, og bøger fløj om ørene på ham, de andre elever forsvandt hurtigt og nogle drenge grinede. Arkimedes kom hurtigt på benene og begyndte at samle bøgerne sammen og rejse reolen, i håb om læren ikke ville blive sur på ham
|
|
|
Post by Samuel Milo Leroy Martins on Aug 25, 2011 19:17:39 GMT 1
Samuel havde ikke set at nogle elever havde skubbet til en, det eneste han havde fanget var det gigantiske brag som var lydt, da reolen væltede. Han så op og så en elev som var i gang med at samle bøger sammen. Han rejste sig og gik hen til ham ”Nu skal jeg hjælpe dig” sagde han og fandt sin tryllestav frem og slog et enkelt slag, hvorefter bøgerne røg tilbage i reolen. Samuel var på ingen måde den skrappe lærer og derfor så han ingen grund til at blive sur over det, det kunne jo trods alt ske.
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 19:46:16 GMT 1
Arkimedes så på ham og rejste sig op og så på reolen, "Mange tak Professor" han rødmede kraftigt og samlede sine ting sammen også, inden han så på ham "Og undskyld, men en elev skubbede til mig så jeg væltede det" han rødmede og så rundt i klassen "Kan jeg hjælpe med at rydde op eller noget?" spurgte han da han havde dårlig samvittighed
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 19:46:33 GMT 1
Arkimedes så på ham og rejste sig op og så på reolen, "Mange tak Professor" han rødmede kraftigt og samlede sine ting sammen også, inden han så på ham "Og undskyld, men en elev skubbede til mig så jeg væltede det" han rødmede og så rundt i klassen "Kan jeg hjælpe med at rydde op eller noget?" spurgte han da han havde dårlig samvittighed
|
|
|
Post by Samuel Milo Leroy Martins on Aug 25, 2011 20:02:10 GMT 1
Samuel smilte blot et roligt og venligt smil ”Det gør ikke noget, Arkimedes, det kan ske. Har du problemer med de andre elever, eller var det et uheld der blev skubbet til dig?” spurgte han så efter lidt tid, da det jo umiddelbart virkede til at han havde det svært med de andre elever. Samuel valgte på en venlig måde at ignorere hans spørgsmål om der var noget han skulle hjælpe med, fordi han ville hellere høre om han havde det fint nok, eller om der var noget han skulle have hjælp med, angående de andre elever.
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 20:13:25 GMT 1
Arkimedes så lidt undvigende på ham "øhh det sker tit" mumlede han og så på sin taske "øhhm men det er ligemeget, jeg klare mig, nok, jeg er snart færdig med skolen" han bed sig lidt i læben inden han samlede nogle bøger sammen og satte dem på plads i reolen han ville gerne hjælpe
|
|
|
Post by Samuel Milo Leroy Martins on Aug 25, 2011 20:42:53 GMT 1
Samuel så spørgende på ham ”jamen hvis man ikke har det godt på skolen, så skal der jo gøres noget ved det? Selvom du ikke har lang tid tilbage i skolen, så kan det jo ende med at du mister point, alt efter hvor slemme balladen som eleverne får dig i, er” sagde han roligt og så lidt på ham. Der var virkelig ingen grund til at han hjalp mere, men Samuel stoppede ham ikke, hvis det var det han havde det bedst med.
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 20:48:28 GMT 1
Arkimedes trak på skulderen og så lidt på sin professor, inden han tog en rulle pergament op at tasken "Jeg er her kun for at studere, ikke hygge mig" han rakte ham rullen, "håber ikke det er for tidligt at aflevere opgaven til på mandag" han smilede lidt og håbede det var iorden, han tog tasken over skulderen"Har tilføjede et par ekstra ting, de måske vil finde interessant" han havde aldrig sagt det men dette var hans ynglings fag
|
|
|
Post by Samuel Milo Leroy Martins on Aug 25, 2011 21:14:38 GMT 1
Samuel så lidt på ham ”Selvom du måske ikke er her for at hygge dig, så kan det faktisk gå ud over dit studie, hvis du ikke har det godt her, Arkimedes.” sagde han med en rolig stemme og så på ham. Han blev noget overrasket, da han afleverede deres næste opgave og derfor stod han blot og stirrede lidt ”Er du sikker på du ikke vil beholde den lidt endnu, hvis du nu kommer i tanke om flere ting?” spurgte han stille, da han generelt mente at eleverne nogle gange var for tidligt ude med deres afleveringer.
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 21:19:48 GMT 1
"Vil ikke snakke om det" mumlede han og så på opgaven "Jeg skal ikke bruge mere tid på den, for er sikker på der ikke mangler noget, og at jeg får fremragende som jeg plejer" mumlede han og trak på skulderen, "men de har måske en ekstra opgave? med lidt udfordring i?" han rødmede og bed sig i læben "Undskyld vil ikke lyde for ivrig"
|
|
|
Post by Samuel Milo Leroy Martins on Aug 25, 2011 22:01:34 GMT 1
Han så lidt på ham, men valgte at opgive snakken om Arkimedes trivsel. Han måtte jo selv komme til ham, hvis det var. ”Arkimedes, det er fint at man laver lektier i god tid, og at du er så sikker på din karakter, er jo også fint – men det kan smutte og desuden er det ikke smart at aflevere lektier før tid, fordi det gør at jeg som lærer sætter mere kritiske øjne på, for at se, hvad kunne der være mere uddybet, hvis nu eleven havde brugt den fulde tid på den” sukkede han stille. Han var nok kendt for at være en af de professorer på skolen, som sat højere krav til eleverne, hvis de ikke brugte den fulde tid på en aflevering, fordi han som regel altid kunne finde noget som så kunne være uddybet mere.
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 22:08:46 GMT 1
Arkimedes så på ham sin lære men ville nægte at tage opgaven tilbage da han var sikker i sin sag "vil du så se på opgaven nu? så kan du sige vis der er noget der mangler" mumlede han og ville faktisk bare gøre sin lære glad. hvorfor var der aldrig noget der lukkedes for ham? han sukkede lidt og så ned af sig selv
|
|
|
Post by Samuel Milo Leroy Martins on Aug 25, 2011 22:27:42 GMT 1
Samuel sukkede lidt, men nikkede så ”Du må ikke tro, at det er fordi jeg tvivler på dine evner, fordi det er det ikke, jeg ser bare så mange opgaver der kunne være meget bedre, hvis eleverne rent faktisk brugte den optimale tid på deres opgaver, men jeg vil gerne se på den nu og se om du kan tilføje nogle enkelte ting” sagde han med et roligt smil og tog så imod pergamentrullen, hvorefter han gik op til sit bord og satte sig, for at se på opgaven.
|
|
|
Post by Arkimedes Rose on Aug 25, 2011 22:45:12 GMT 1
arkimedes tog en stol og satte sig ned, jan kunne godt lide professor martins, han var rar og omsorgsfuld, og så var han lækker, men det holdt han for sig selv, han så lidt på ham og håbede han ville blive tilfreds, han havde skrevet alt, næsten hele den magiske historie.
|
|
|
Post by Samuel Milo Leroy Martins on Aug 25, 2011 22:55:14 GMT 1
Samuel satte sig til rette og gik i gang med at læse Arkimedes lektie igennem og han var overrasket, det var tydeligt at se på ham, men han var typen der stadig mente at man altid kunne forbedre det man skrev. ”Der er ingen tvivl om at det er en fantastisk lektie du har fået skrevet her, Arkimedes, men jeg synes godt du kunne komme mere ind omkring hvad du også selv tror bliver enden på alt den her krig, tror du at det ender godt eller vil vi skulle kæmpe med situationen resten af hele vores levetid, ikke kun os – men også vores børn, børnebørn og så videre” sagde han med et let smil
|
|