|
Post by Joshua Storm on Oct 11, 2011 22:22:10 GMT 1
Så vidt jeg forstod, var det snart tid til vurdering af siden så før I laver evaluering kan jeg ligeså godt ligge ud med at komme med mine holdninger til tingene. Dette er ganske upartisk og skal ses i lyses af jeg faktisk var begyndt at holde af siden, men faktisk lidt har mistet alt for den for tiden. Jeg er klar over at folk skal have lov til at have et liv ved siden af SG og det langt fra er der jeg har tænkt mig at ligge min kritik. 1) Jeg vil gerne have lov til at starte med at påpege at siden har ikke mindre end 4 admins. Trods for det er det primært de samme to der laver noget aktivt på siden. Der er ca. 100 brugere på siden så 4 admins og 28 medlemmer på fb. Det vil sige at 4 admins er ret så flot. En af disse admins har jeg aldrig set lavet noget og ej heller beklaget sit fravær. Er det ikke god høflig skik at beklage eller liste sit fravær for at medlemmerne har en chance for at vide hvorfor der ikke sker noget? Da jeg startede på siden med Joshua måtte jeg vente i hvert fald 5 timer på noget så simpelt som en racegodkendelse.
2) Jeg ville være mere end glad for en offentlig meddelelse om hvornår ferierne går i gang på siden. Vi har allerede fået listet datoerne ned ganske vist, men hvis en elev befinder sig udenfor Hogsmeade eller Hogwarts på de angivende tidspunkter får de enten fratrukket point eller en chance for at starte en ny tråd et andet sted. For dette ikke skulle opstå er man nød til at lave en form for offentlig meddelelse om hvor disse ferier således ligger.
3) Skabe liv på en side. Det at skabe liv på en side er en ting der ikke blot hviler på adminsne, men ligeledes på medlemmer. Dette er derfor et fælles ansvar og således en kritik af både mig selv og ligeledes andre på siden. Dette ændre dog ikke på medlemmernes lyst daler i takt med aktive admins og blot det at Seb og Vic ikke var på en uge plus Benjamin havde en legitim grund gik siden død præcis som forudset.
4) Major plots. Jeg ved godt det er delt op for at tease folk, men efter jeg læste del et må jeg ærligt erkende at jeg ikke følte mig fanget siden jeg ikke kan få øje på hvilken indflydelse det kan have for mine figurer. Dette ikke sagt som det er dårligt skrevet, men jeg forstår ikke meningen med at dele det så meget op i sidste ende da jeg føler det bliver trukket ud.
|
|
|
Post by Joshua Storm on Oct 11, 2011 23:03:17 GMT 1
Ps. Jeg opfordre faktisk til diskussionen eller hvad man kan kalde den skal tages her hvor alle medlemmer kan blande sig i stedet for at "gemme" sig på fb
|
|
|
Post by Seb Decedat on Oct 12, 2011 10:43:29 GMT 1
Ja nu ville du gerne have vi svarede her inde, så det gør jeg da lige så
1) Jeg vil gerne have lov til at starte med at påpege at siden har ikke mindre end 4 admins. Trods for det er det primært de samme to der laver noget aktivt på siden. Der er ca. 100 brugere på siden så 4 admins og 28 medlemmer på fb. Det vil sige at 4 admins er ret så flot. En af disse admins har jeg aldrig set lavet noget og ej heller beklaget sit fravær. Er det ikke god høflig skik at beklage eller liste sit fravær for at medlemmerne har en chance for at vide hvorfor der ikke sker noget? Da jeg startede på siden med Joshua måtte jeg vente i hvert fald 5 timer på noget så simpelt som en racegodkendelse.
Det er jo ikke kun på SG man kan vente længe på at blive godkendt, det sker også på andre sider. Også selvom der er mange admins, det er jo ikke sikkert at en admin er på hele tiden. Hvilket også er fair da man har et liv ved siden af. Vic og Mig har haft meget at se til med skolen det sidste stykke tid, Benja har en del at se til med sygdom og hendes praktikplads. JDO er lige flyttet til Jylland og er i gang med at få det hele til at hænge sammen her over, plus han er startet i skole. Så vi har alle noget at se til ved siden af som tager rigtig meget af vores tid. Ja jeg ved godt at en Admin gerne skal kigge ind en gang imellem, og det gør vi da også, ja ok jeg er ikke admin, men kan stadig godkende. Vi godkender da også når vi ser der er nogen at godkende, altså når vi har været på og set det. Ellers er det jo bare at hive fat i en af os og så skal vi da med glæde godkende og se på hvad der ellers skal laves. Med racegodkendelse, der kan jeg så desværre ikke hjælpe, det er kun de andre der kan.
3) Skabe liv på en side. Det at skabe liv på en side er en ting der ikke blot hviler på adminsne, men ligeledes på medlemmer. Dette er derfor et fælles ansvar og således en kritik af både mig selv og ligeledes andre på siden. Dette ændre dog ikke på medlemmernes lyst daler i takt med aktive admins og blot det at Seb og Vic ikke var på en uge plus Benjamin havde en legitim grund gik siden død præcis som forudset. At skabe liv på en side, som du selv skriver, det gælder også for sidens medlemmer, man skaber ikke liv på en side ved at tage trådene over sms. Ja man kan tage nogen af dem der over, men at tage dem alle sammen, det virker bare underligt for mig, det er hvad der hjælper til med at en side uddør. Så hvad med at man flyttede de tråde ind på siden? Kunne det ikke gøre noget. Du skrev også noget med at der var en der svarede i dine tråde, du kunne jo prøve at høre om der var nogen der ville have en tråd. Jeg havde jo fx sagt at jeg gerne ville når jeg kom hjem fra Berlin. Hvis man ikke spørger, så får man heller ikke nogen tråde, hvis man ikke spørger, så skaber man ikke liv. Nej det er ikke kun for at prikke til dig Strom, det er sådan mere generelt jeg hentyder til at folk skal være mere åbne i boxen, skrive mere i boxen, spørger noget mere til tråde. Det er fint nok at tage nogen ting over msn, men man må ikke glemme boxen.
4) Major plots. Jeg ved godt det er delt op for at tease folk, men efter jeg læste del et må jeg ærligt erkende at jeg ikke følte mig fanget siden jeg ikke kan få øje på hvilken indflydelse det kan have for mine figurer. Dette ikke sagt som det er dårligt skrevet, men jeg forstår ikke meningen med at dele det så meget op i sidste ende da jeg føler det bliver trukket ud.
Nu tager jeg også udgangs punkt i hvad du har skrevet på Facebook. Plottet kommer til at ramme alle dem som melder sig til det. Og nok også nogen uden for, da det jo er et Major Plot. Det skal bare lige have lov at komme helt frem i verden. Og det kommer det altså ikke på en gang, da Vic har noget andet at se til også Men som Vic også skrev, hvis man skriver sig op til Plottet, så bliver man flettet ind i det. Og tro mig, det skal nok blive underholdende, jeg er sikker på at du også ville kunne finde det som en god ting, hvis du bare vælger at give det lidt tid. Så det hele kan falde på plads. Jeg vil hvert fald opfordre folk til at melde sig til det når det er, da jeg tror det kommer til at ramme ret mange på siden uanset hvad ;D
Nu fik du mine svar.. Og det er ikke for at være sur eller noget som helst, det er bare simpelt svar på det du gerne ville have svar på. Og kan godt følge dig i nogen af tingen, det ved du også godt, det har vi snakket om flere gange. Men uanset hvad, så ved du jeg holder super meget af dig, og du ved jeg lytter til hvad du skriverog tager det til mig.
|
|
|
Post by Joshua Storm on Oct 12, 2011 11:32:41 GMT 1
Ja nu ville du gerne have vi svarede her inde, så det gør jeg da lige så Det er jo ikke kun på SG man kan vente længe på at blive godkendt, det sker også på andre sider. Også selvom der er mange admins, det er jo ikke sikkert at en admin er på hele tiden. Hvilket også er fair da man har et liv ved siden af. Vic og Mig har haft meget at se til med skolen det sidste stykke tid, Benja har en del at se til med sygdom og hendes praktikplads. JDO er lige flyttet til Jylland og er i gang med at få det hele til at hænge sammen her over, plus han er startet i skole. Så vi har alle noget at se til ved siden af som tager rigtig meget af vores tid. Ja jeg ved godt at en Admin gerne skal kigge ind en gang imellem, og det gør vi da også, ja ok jeg er ikke admin, men kan stadig godkende. Vi godkender da også når vi ser der er nogen at godkende, altså når vi har været på og set det. Ellers er det jo bare at hive fat i en af os og så skal vi da med glæde godkende og se på hvad der ellers skal laves. Med racegodkendelse, der kan jeg så desværre ikke hjælpe, det er kun de andre der kan.
Og så henviser jeg pænt til at admin burde skrive det på fraværslisten så medlemmer ved hvorfor admin er på. En ting er at adminsne ved det indbyrdes, men det hjælper ikke på hvis medlemmerne ikke ved det eller hvis der kommer nye på siden der ej ved dette. Så har de ingen mulighed for at vide hvorfor admin ikke er på (: Lang tid kan forekomme på en side ja, men så længe man poster nogenlunde om aften så er admins som regel på og jeg poster ikke medmindre adminsne er på (: og desuden vil jeg gerne ha lov til at påpege den tid var før du blev mod og senere admin Lotte At skabe liv på en side, som du selv skriver, det gælder også for sidens medlemmer, man skaber ikke liv på en side ved at tage trådene over sms. Ja man kan tage nogen af dem der over, men at tage dem alle sammen, det virker bare underligt for mig, det er hvad der hjælper til med at en side uddør. Så hvad med at man flyttede de tråde ind på siden? Kunne det ikke gøre noget. Du skrev også noget med at der var en der svarede i dine tråde, du kunne jo prøve at høre om der var nogen der ville have en tråd. Jeg havde jo fx sagt at jeg gerne ville når jeg kom hjem fra Berlin. Hvis man ikke spørger, så får man heller ikke nogen tråde, hvis man ikke spørger, så skaber man ikke liv. Nej det er ikke kun for at prikke til dig Strom, det er sådan mere generelt jeg hentyder til at folk skal være mere åbne i boxen, skrive mere i boxen, spørger noget mere til tråde. Det er fint nok at tage nogen ting over msn, men man må ikke glemme boxen.
Jeg tager kun sms’er med Patrick over sms grundet hans arbejde. Ellers gør jeg det ikke med nogen på siden (: Hverken sms, skype og siden jeg ikke bruger msn så er intet af det der synderligt myntet på mig. Jeg ser ingen grund til at starte nye tråde hele tiden grundet at hvis man så starter nye tråde og de gamle så pludselig kommer på ja så sker det at man dør i 10-15 tråde eller noget i den stil. Dette gør at, for mit vedkommende, at jeg mister lysten så meget til siden at jeg forlader den grundet samvittighed over ikke at kunne svare. Jovist burde jeg svare denne ene person som der svare mig, men det mindsker stadig lysten til siden. Det er ærlig snak Nu tager jeg også udgangs punkt i hvad du har skrevet på Facebook. Plottet kommer til at ramme alle dem som melder sig til det. Og nok også nogen uden for, da det jo er et Major Plot. Det skal bare lige have lov at komme helt frem i verden. Og det kommer det altså ikke på en gang, da Vic har noget andet at se til også Men som Vic også skrev, hvis man skriver sig op til Plottet, så bliver man flettet ind i det. Og tro mig, det skal nok blive underholdende, jeg er sikker på at du også ville kunne finde det som en god ting, hvis du bare vælger at give det lidt tid. Så det hele kan falde på plads. Jeg vil hvert fald opfordre folk til at melde sig til det når det er, da jeg tror det kommer til at ramme ret mange på siden uanset hvad ;D
Nu er det ikke fordi jeg ønsker det hele kommer på en gang. Jeg forsøger blot at påpege at optrinnet måske er en anelse for langt grundet sidens tilstand pt. Og jeg ved for et faktum jeg ikke står alene på dette punkt. Som nævnt tidligere skal admins have lov til at have et liv ved siden af. Grundet sidens tilstand bør der stadig nok ikke få for meget tid (: om ikke andet så prøv at frisk siden om med en fælles tråd eller to for at samle folk (: Nu fik du mine svar.. Og det er ikke for at være sur eller noget som helst, det er bare simpelt svar på det du gerne ville have svar på. Og kan godt følge dig i nogen af tingen, det ved du også godt, det har vi snakket om flere gange. Men uanset hvad, så ved du jeg holder super meget af dig, og du ved jeg lytter til hvad du skriverog tager det til mig.
Jeg er skam ikke sur så længe tingene bliver formuleret på en afpasset både og som sagt er det hverken ris eller ros som sådan da jeg ser mig selv som mindst ligeså ansvarlig for en sides liv som medlem da admin ikke kan gøre det hele selv. Noget af det er ligeså meget undren som ris eller ros og så længe der bliver svaret på denne undren kan det forekomme at gøre en mere klog på tingenes situation. Er udmærket klar over at major plots bliver noget man kan melde sig til og alt det her (: Som sagt holder jeg af siden. Ellers havde jeg ikke sagt noget. Og tak for du tog det herinde og i et afmålt sprog (:
|
|
|
Post by Jonas Daniel Oliver Drackey on Oct 12, 2011 13:18:41 GMT 1
Eftersom jeg er en af de admins som der er blevet refereret meget til, dog ikke med navn, tænkte jeg det nok ville være passende at jeg lige kom med mit input også ^^ Dette skal på ingen måder tages som et personligt forsvar, men udelukkende en forklaring på visse områder, samt min egen personlige, objektive holdning til ting ^^ Egentlig har jeg ikke så meget at sige, da jeg desværre ikke har så meget tid lige nu, og må fatte mig i korthed, og desuden er meget af det jeg ellers ville have sagt allerede nævnt, så det ville bare være redundant at begynde at sidde her og gentage, og det er der jo ingen grund til Nu talte du en del om admins fravær, hvilket jeg 100% godt kan følge dig i, da de jo har et vist ansvar overfor siden, selvom jeg vil sige at nogle af sidens admins (Efter min mening) har klaret det formidabelt, med tanke på deres individuelle omstændigheder. Jeg ved at jeg selv er en af dem der har været meget inaktiv på det sidste, og den som du refererer til når du snakker om at give medlemmerne besked, her har jeg dog også gjort klart udtryk for et par gange i boxen, at jeg ville have en del fravær for tiden, samt hvorfor, så de mere rutinerede brugere som jævnligt tjekker boxen, burde have fået en ide om det. Ved godt jeg nok burde have lagt en psot herinde et sted, med informationerne, så jeg vil på ingen måder sidde og forsvare mig selv, som allerede sagt. Trods mit fravær, har jeg dog dagligt været inde, og når jeg ser noget som skal gøres, gør jeg mit bedste for at ordne det så hurtigt det er mig muligt. Altså, er det mest i boxen mit fravær gør sig gældende. Desuden har jeg listet adskillige alternative kontaktmuligheder herinde, frit tilgængeligt for alle, så man på ethvert givet tidspunkt kan nå mig. Derfor er det ikke svært at få fat i en admin, om de er tilstede i boxen eller ej Dog findes der ting jeg ikke kan være så behjælpelig i, som fx. Victoria, da der er visse arbejdsområder hvor jeg ikke bevæger mig, af flere grunde. Desuden, da jeg oprindeligt blev admin, var det af visse årsager, og med henblik på visse deciderede arbejdsområder, så derfor er der ting hvor jeg, om jeg gerne ville, ikke kan gøre den store forskel. Derfor vil der være situationer hvor man alligevel er nødt til at vente på Victoria eller Benjamin, hvem jeg dog med fordel kan formidle kontakt til, hvis ikke man selv kan nå dem. Ellers har jeg ikke så meget at sige lige nu, kan være jeg kommer med noget mere senere, ellers er i alle mere end velkomne til at kommentere på mine udtalelser, og komme med jeres egen kritik, eller stille spørgsmålstegn ved mine påstande, og hvad I ellers kunne få lyst til Til slut vil jeg dog gerne lige have lov at rette dig, da der er 3 admins, og ikke 4. Men ellers vil jeg ligeså stille slutte af nu ^^
|
|
|
Post by Joshua Storm on Oct 12, 2011 14:23:45 GMT 1
JDO jeg er dagligt i boxen og jeg har ikke set det (: som sagt ville det hjælpe ikke kun for nuværende medlemmer, men også kommende hvis du skrev det under fraværstråden. Det er derfor den er opfundet. Der er ikke særlig mange dage efter jeg ankom til tiden hvor jeg ikke er i boxen (: Hvad angår arbejdsopgaver må jeg så anbefale at det bliver skrevet op kort hvad hvem laver så ikke blot mig selv, men også andre ikke vil sidde og undre sig hvorledes en admin kan lave mindre end andre? Og siden har 4 admins
|
|
|
Post by Victoria Kenward Goodwin on Oct 12, 2011 15:55:57 GMT 1
Nummer et Som JDO også sagde, vil jeg gøre opmærksom på at der kun er tre admins (benja, JDO og jeg selv). Seb er head moderator, ikke admin, hvilket gør at der er nogen ting hun ikke kan, som vi andre kan. Lige for at få det på plads.
Nummer to Der står under posten "Hogwarts", hvornår ferierne ligger, så jeg regnede ikke med at det var nødvendigt at skrive det andre steder, da jeg ved at folk tit kan være enten lidt foran, eller bagud med hensyn til tiden Så længe der står i tråden at den foregår i påskeferien, er der ingen der får ballade over at datoen måske ikke passer 100% IRL.
Nummer tre Du har ret i at det er alles ansvar, men grundet de ting Seb sagde, har vi i teamet ikke haft utroligt meget tid til andet end skole, flytning osv, og vi kunne af gode grunde ikke forudse at Mersian og Peyton ville stoppe som mods, lige når vi havde mest brug for dem.
Nummer fire Seb forklarede det vist meget godt. Det har aldrig været meningen at det skulle tage så lang tid, men skole plus studietur har forsinket hele processen en del. Men som hun sagde er det jo så meningen at man melder sig til plottet til sidst, og får en "rolle" at spille i det. Men hvis der er mange der har det som Storm, med at det virker ligegyldigt, så ved vi til en anden gang at den slags fællesplots ikke har nogen særlig stor interesse.
|
|
|
Post by Joshua Storm on Oct 12, 2011 16:23:43 GMT 1
Nummer et Som JDO også sagde, vil jeg gøre opmærksom på at der kun er tre admins (benja, JDO og jeg selv). Seb er head moderator, ikke admin, hvilket gør at der er nogen ting hun ikke kan, som vi andre kan. Lige for at få det på plads.
Men farven er den samme hvilket vil sige at man kan blive forvirret af det (: Nummer to Der står under posten "Hogwarts", hvornår ferierne ligger, så jeg regnede ikke med at det var nødvendigt at skrive det andre steder, da jeg ved at folk tit kan være enten lidt foran, eller bagud med hensyn til tiden Så længe der står i tråden at den foregår i påskeferien, er der ingen der får ballade over at datoen måske ikke passer 100% IRL.
Hvilket jeg bare ville ha på plads idet min eneste elev er Marek og han ik er typen der vil ha fratrukket point Nummer tre Du har ret i at det er alles ansvar, men grundet de ting Seb sagde, har vi i teamet ikke haft utroligt meget tid til andet end skole, flytning osv, og vi kunne af gode grunde ikke forudse at Mersian og Peyton ville stoppe som mods, lige når vi havde mest brug for dem.
Hvilket man self ik kan gøre for, men så havde en ny mod måske været på sin plads og især med henblik på at jer 4 mods/admins kender hinanden irl og dermed kan være væk på samme tid. Om ikke andet henviser jeg nok engang til at admins skriver deres fravær i fraværstråden så man faktisk kan se hvorfor der ikke sker noget Nummer fire Seb forklarede det vist meget godt. Det har aldrig været meningen at det skulle tage så lang tid, men skole plus studietur har forsinket hele processen en del. Men som hun sagde er det jo så meningen at man melder sig til plottet til sidst, og får en "rolle" at spille i det. Men hvis der er mange der har det som Storm, med at det virker ligegyldigt, så ved vi til en anden gang at den slags fællesplots ikke har nogen særlig stor interesse.
Det er også fint nok idet Admins som sagt skal have mulighed for irl-stuff og det som sagt ligeså meget hviler hos medlemmerne. Elvo henviste på fb til at delen af dødsgardister og ministere åbenbart er lille i forhold til delen af elever (der burde blive påvirket af dette plot) og større fællesplot er også fint nok, men hvis nu man sammenkoblede det med mindre ting som events så ville siden være levende igen hurtigere (især hvis der bliver sendt fællesbesked) og så kan større plots tillade sig selv at blive trukket ud (som så det er med vilje eller via 'uheld') Og lige som et sidestykke til dette.. Der er 9 nyere lavet plottråde og kun svaret i de 8 af dem. Det er altså også et ok demotiverende (lige et mindre sidestykke, men som en del af aktivten) jovist kunne jeg svare i andres plot-tråde, men når folk ik engang "stiller deres figur" til rådighed eller dem der står på listen skriver om tingene er skrevet korrekt eller man mangler noget. Hvorfor sku man så svare i andres plot-tråde?
|
|
|
Post by Joshua Storm on Oct 12, 2011 16:42:40 GMT 1
Egentlig har jeg ikke så meget at sige, da jeg desværre ikke har så meget tid lige nu, og må fatte mig i korthed, og desuden er meget af det jeg ellers ville have sagt allerede nævnt, så det ville bare være redundant at begynde at sidde her og gentage, og det er der jo ingen grund til Det er i øvrigt ikke kort skrevet (; Ikke at jeg siger du ikke må skrive langt, men det er forkert ordvalg (: Trods mit fravær, har jeg dog dagligt været inde, og når jeg ser noget som skal gøres, gør jeg mit bedste for at ordne det så hurtigt det er mig muligt. Altså, er det mest i boxen mit fravær gør sig gældende. Desuden har jeg listet adskillige alternative kontaktmuligheder herinde, frit tilgængeligt for alle, så man på ethvert givet tidspunkt kan nå mig. Derfor er det ikke svært at få fat i en admin, om de er tilstede i boxen eller ej Hvis du er på dagligt og hjælper JDO vil jeg gerne have lov til at stille mig tvivlende overfor hvorfor der så er en profil fra igår du ikke har kigget på (:
|
|
|
Post by Jonas Daniel Oliver Drackey on Oct 12, 2011 17:58:28 GMT 1
Jeg kan ikke stå til ansvar for hvorvidt folk ser hvad jeg skriver, men som sagt, har jeg ved gentagne lejligheder i boxen gjort opmærksom på mit fravær (Og som allerede sagt gentagne gange, så ved jeg godt at det ville være optimalt at skrive i fraværstråden eller andetsteds også, så forstår ikke hvorfor vi bliver ved at hænge i det, da jeg ser emnet som uddebatteret.
Jeg er godt klar over det måske ikke blev så kort, men det var hensigten da jeg startede med at skrive, og at det blive længere, kan jeg ikke se hvordan er relevant.. Som sagt, havde jeg ikke tid til at skrive langt og uddybende om de forskellige emner, men kan ikke se hvorvidt længden af mine posts og it ordvalg har betydning i sagen?
Og mht. den profil, så har jeg ikke haft tid eller overskud til at kigge på den, af grunde jeg ikke ser grund til at nævne her, da de er irrelevante for den aktuelle debat. Og tillad mig at citere mig selv et øjeblik "Trods mit fravær, har jeg dog dagligt været inde, og når jeg ser noget som skal gøres, gør jeg mit bedste for at ordne det så hurtigt det er mig muligt." Og jeg har netop ikke haft mulighed for det
Og mht. det med at nedskrive hver enkelts arbejdsopgave, har jeg selv tænkt på, men ikke fået det drøftet med de andre admins. Men en admins aktivitetsniveau kan netop heller ikke dømmes udelukkende på hvad brugerne selv kan se, som offentlige opslag, godkendelse af profiler etc. da admins netop har utallige arbejdsopgaver som brugerne ikke kan se, og da det primært er Victoria og Benjamin som udsender offentlige opslag. Så din udtalelse "Hvad angår arbejdsopgaver må jeg så anbefale at det bliver skrevet op kort hvad hvem laver så ikke blot mig selv, men også andre ikke vil sidde og undre sig hvorledes en admin kan lave mindre end andre?" må jeg stille mig uforstående overfor, da jeg ikke kan se hvordan du kan bedømme de individuelle admins aktivitet, udover profilgodkendelse, hvilket kun er en lille del af deres arbejde, og netop en af hovedårsagerne til at moderatorene kom til.
Og lige en lille sidebemærkning, så er jeg udmærket klar over hvorfor fraværstråden er "opfundet", tak
|
|
|
Post by Joshua Storm on Oct 12, 2011 20:25:11 GMT 1
Jeg ved skam godt at en admins arbejde ikke kun er hvad brugerene kan se JDO. Jeg har selv og er selv admin på en side så jeg kender godt det arbejde bag en side thank you, men ændre ikke på hvad brugerne kan se og nogle vil sidde og undre sig over aktivten for de forskellige admins. Jeg vil dog våge at påstå at lige netop din og min diskussion burde forsætte andet steds i kræft af reglen om god og ordentlig tone på en side og havde det været i c-boxen var vi blevet bedt om det samme. For hvis du ser på FB er jeg jo ikke den eneste der sidder med den tanke JDO
|
|
|
Post by Jonas Daniel Oliver Drackey on Oct 12, 2011 21:18:38 GMT 1
Jeg holder skam en ordentlig og sober tone, og det har jeg ikke i sinde at ændre på.. Det var bestemt heller ikke min mening at blæse det op til en større diskussion vedrørende min aktivitet herinde. Dog vil jeg sige at det ikke er mit ansvar, hvad folk ser og hvordan de vælger at tyde det. Det styrer de helt fint selv. Og samtidig synes jeg at det burde lades op til Victoria selv at bedømme, hvem hun synes opfylder sine arbejdsopgaver tilfredsstillende. Jeg siger på ingen måder at du er den eneste som deler din tankegang, men i så fald så synes jeg, som jeg har påpeget overfor adskillige folk ved flere lejligheder, at hvis de har noget at påtale vedrørende mig, så kan de ligeså godt sige det til mig personligt istedet, eller hvis de føler mere for det, rette henvendelse til enten Victoria eller Benjamin, som så kan tage hånd om et eventuelt problem. Det der med at sidde og diskutere den slags indbyrdes brugerne imellem i boxen, på facebook, eller hvor end man ellers kunne tænkes at tage den slags, er da sikkert hyggeligt nok, og en glimrende måde at dele meninger og erfaringer, og det har jeg da bestemt heller intet imod, jeg er en står fortaler for rettigheder, som ytringsfrihed, jeg kan bare ikke tage det alvorligt, da det er mit personlige synspunkt, som jeg da håber at folk vil respektere, ligesom jeg respekterer deres Og som sagt, hvis folk har noget at klage over vedrørende mig er de mere end velkomne til at komme til enten mig eller en af sidens andre admins, og lette deres hjerter.
|
|
|
Post by Joshua Storm on Oct 12, 2011 21:47:49 GMT 1
JDO det var ik engang bagtaleri, men på sidens gruppe der er mindst ligeså offentlig som siden bortset fra du skal være medlem af fb-gruppen. Just saying (: Ingen privat samtaler eller noget lignede. Og derfor heller ikke skrevet i boxen (:
Jeg stoler skam gerne på Vic's evner som head-admin. Det er skam ej det jeg forsøger at sige. Og siden vi er flere der sidder med den tvivl er det blot lettere at tage det offentligt end du skal forsvare dig selv i flere privatsamtaler og så kan Vic jo se medlemmernes holdning.
Min begrundelse for at forsætte denne diskussion andet steds er netop for at gå til dig selv som du har bedt om så mange gange siden du jo føler dig truffet over hvad jeg skriver (:
|
|
|
Post by Jonas Daniel Oliver Drackey on Oct 13, 2011 13:33:41 GMT 1
Tak, jeg ved udmærket hvordan det fungerer, har desuden heller aldrig selv brugt ordene "bagtaleri", siger blot at JEG ikke kan bruge den slags til noget, hvor offentligt det så end er.. Jeg regner med, at vil folk mig noget, så kommer de selv til mig personligt, med deres holdninger til hvad jeg laver, og gør de ikke det, jamen så kan det jo heller ikke være mit ansvar. I mine arbejdsopgaver indgår ikke at gå og lede efter folks personlige meninger om mine professionelle kompetencer, på diverse facebook sider, eller hvor end det kunne være, og det har jeg hverken tid eller interesse for. De skal selvfølgelig have lov at snakke om hvad de vil, men det tager jeg som en personlig frihed til at udtale sig offentligt om sine meninger, og ikke som en besked rettet mod mig. Det var sådan set alt jeg udtalte mig om.
Som sagt, har ikke tænkt mig at forsvare mig selv, folk har deres holdninger, og det blander jeg mig ikke i.. Ligesom jeg har mine egne holdninger, som jeg forventer at folk vil lade mig have i fred. Og som jeg har sagt før, har folk noget at påtale vedrørende nogen, og ønsker at det kommer til Victorias opmærksomhed, så kan de ligeså godt selv gå til hende med det, da jeg slet ikke er i tvivl om at hun også har bedre ting at tage sig til, end gennemlæse hver eneste samtale der foregår i facebook gruppen, for at finde folks personlige holdninger til forskellige emner. Dette er hvad pm-systemet er opfundet til ^^
Og igen, så er du jo tydeligvis ikke den eneste som deler dine holdninger, dog mener jeg selv at vi måske burde selv lade folk komme til udtryk med dem, frem for at du taler for hele sidens medlemsstab (Hvilket det for mig lidt virker til nogle gange) - Just saying.
Og til det med at jeg føler mig truffet over det du siger, slet ikke, men jeg vil vove at påstå at mit intelligens niveau ligger over gennemsnittet, og langt fra så meget er krævet for at analysere en sådan meningsudmelding, og ud fra det regne ud hvad og hvem du taler om.
|
|
|
Post by Shealeya M. Malock on Oct 13, 2011 17:34:21 GMT 1
Nu synes jeg at der begynder at gå dårlig karme i den her tråd. Pronto. Medlemmernes egentlige aktivitet afhænger som nævnt også af hinanden og ikke kun admins. Alle. Derfor vil jeg opfordre til at folk tager sig selv i nakken og sparker sig selv i gang, i stedet for at strejke i protest, for det gør det bestemt ikke bedre på nogen måde! Derfor vil jeg ikke kalde siden død, for siden at MANGE folk nu tjekker her ind hver dag kunne de lige så godt ruppe røven generelt. Hvis man ikke kan få fat på nogen i boksen, er det jo muligt at kontakte andre på PM, ikke kun mht. tråde, men også plots. Hvis noget er slået fast burde folk derfor opdatere deres plot tråd med karakterer. Og hvis man lige har fundet en karakter, som ikke har en plot-tråd kan man stadig kontakte via Skype, msn osv. En logisk grund til at det kan virke som om her er færre på er fordi der på denne side er ekstremt mange, få personer, der spiller mega mange karakterer, og når disse personer er lidt væk giver det jo så et større fald i hvad der kan virke som egentlig aktivitet 1) Jeg vil gerne have lov til at starte med at påpege at siden har ikke mindre end 4 admins. Trods for det er det primært de samme to der laver noget aktivt på siden. Der er ca. 100 brugere på siden så 4 admins og 28 medlemmer på fb. Det vil sige at 4 admins er ret så flot. En af disse admins har jeg aldrig set lavet noget og ej heller beklaget sit fravær. Er det ikke god høflig skik at beklage eller liste sit fravær for at medlemmerne har en chance for at vide hvorfor der ikke sker noget? Da jeg startede på siden med Joshua måtte jeg vente i hvert fald 5 timer på noget så simpelt som en racegodkendelse. Jeg synes at man skal stole på at adminsene har styr på de poster de har og jeg har tillid til at de river op i hinanden hvis dette ikke bliver overholdt, hvilket jeg tror det gør trods omstændigheder. Til gengæld er jeg enig med josh i at i selvfølgelig gerne måtte være mere på. Det kan i så ikke så meget i øjeblikket af hvad at jeg kan forstå, og derfor synes jeg at i burde lave en tråd hvor man kunne udnævne nye moderatorer, som kunne stille sig til rådighed. Hvad end admins fravær skyldes vil det altså kun gavne! Folks aktivitet og energi daler netop i denne mørke tid, hvilket også fysisk er lig med mangel på overskud. Derfor er det netop nødvendigt. Og det der med at ’Jeg har ventet i 5 timer på en racegodkendelse’ synes jeg ikke man kan klage over. På visse sider kan det altså tage op til 2-3 dage. Hvis der skal gå under 5 timer kræver det jo at man nærmest har en mobil Sg side, som man kan tage med over alt. 5 Timer svarer godt og vel til en travl eftermiddag med skole, arbejde, eller lignende + lidt mere, så jeg synes at det er fair og at forlange mere er at strejke den en lille smule. Nummer et Nummer fire Seb forklarede det vist meget godt. Det har aldrig været meningen at det skulle tage så lang tid, men skole plus studietur har forsinket hele processen en del. Men som hun sagde er det jo så meningen at man melder sig til plottet til sidst, og får en "rolle" at spille i det. Men hvis der er mange der har det som Storm, med at det virker ligegyldigt, så ved vi til en anden gang at den slags fællesplots ikke har nogen særlig stor interesse.
Jeg tror ikke det er fordi der ikke er nogen interesse. Jeg tror mere det er måden det bliver formidlet på. De nuværende tråde i plottet fungerer meget som teasers og derfor skal i passe på ikke at trække dem for meget ud. Jeg støtter ide'en om at der kunne være små events ved siden af hovedplottet så som ...yule-balet version påske.
|
|